Urzeczywistnienie Twojej najlepszej jazdy

Aethos

Czasami robimy coś, bo tak ma być. Ale rozwój tkwi tam, gdzie podważasz odwieczne reguły wykraczając poza schematy. Oto efekt.

Możecie się zastanawiać, skąd nazwa, która tak mocno odcina się od Venge, Tarmac, Roubaix, których imiona wprost mówią jakie są ich kompetencje i jaki był cel ich budowy. Wbrew pozorom, Aethos także bardzo dokładnie się przedstawia. To odwołanie się do korzeni, do początku, do esencjonalnej przyjemności z jazdy na rowerze.

Imię Aethos opiera się na greckim „Ethos”, rozumianym jako „charakter”, główna myśl, przekonania lub ideały charakteryzujące społeczność.

Nigdy nie miał być najszybszy, bo taki jest Venge. Podczas projektu celem nie było stworzenie najwydajniejszej maszyny do pokonywania podjazdów i zjazdów, bo to zadanie Tarmac’a. Nie ma być też mistrzem dróg, które wydają Ci się nie do pokonania szosą, bo to zastrzeżony rewir Roubaix. Został zaprojektowany, zgodnie z pierwotną i esencjonalną przyjemnością z jazdy na rowerze szosowym. Po to by dać Ci nieposkromiony uśmiech na twarzy, towarzyszyć Ci w pokonywaniu drogi, jakąkolwiek byś nie wybrał, bo chodzi właśnie o to, abyś po prostu jechał. Na rower wychodzi się jeździć. I to Aethos robi najlepiej

MILIARDY OBLICZEŃ W POGONI ZA JEDNĄ RZECZĄ

Aethos.

- doskonałą jazdą

Wybierz model

Pośpiech to największy grzech XXI wieku, Aethos z niego leczy. Oddycha razem z Tobą – w Twoim tempie i intensywności. Przyspiesza i wytraca prędkość tak, jak tylko sobie zażyczysz. Towarzyszy Ci, subtelnie i podprogowo, w pełnej harmonii, tak abyś mógł nacieszyć się każdym kilometrem, każdym zakrętem, każdym podjazdem lub zjazdem.
Nie bylibyśmy sobą, gdyby w nowym rowerze nie umieścilibyśmy urzeczywistnienia jednego z naszych motto: Innovite or Die. Aby móc stworzyć Aethosa takim, jakim Ty go poznajesz wiedzieliśmy, że dotychczas wykorzystywana technologia i proces produkcji zbyt mocno nas ogranicza. Nie pytajcie, ile godzin liczyliśmy i testowaliśmy różne warianty, by dojść do pewności, że wszystko należy zrobić inaczej. I choć możesz doszukiwać się analogii do geometrii innych naszych rowerów szosowych, to każdy najmniejszy element jest wykonany w zupełnie inny sposób i przy wykorzystaniu całkowicie nowego procesu, bez ani jednego zbędnego grama wagi.

ZŁAM ZASADY

Wykorzystalibyśmy wszelkie zasoby naszego doświadczenia, jakie nabyliśmy przez ostatnie 46 lat i zbudowaliśmy rower stworzony po prostu z miłości do jazdy. Rozpoczynając ten projekt, obiecaliśmy sobie, że skonstruujemy rower, który uwydatni chwile, kiedy człowiek i maszyna stają się jednym. Cóż, zrobiliśmy to, dotrzymując tej obietnicy, złamaliśmy po drodze każdą zasadę dotyczącą projektu, jazdy i wyścigu. I wcale nie żałujemy.

NASZ LICZBOWY SYNONIM DOSKONAŁOŚCI JAZDY

585 Zapamiętaj tę wartość.

Dokładnie tyle waży rama S-Works w rozmiarze 56. Stając się najlżejszą produkowaną ramą na świecie.

Pierwsza surowa rama, ważyła tylko 545 gramów. Symulacja wypadła tak dobrze, że od modelu do jazdy próbnej dzieliło ją zaledwie 10 gramów. Zespół już wiedział, że to monumentalne odkrycie. Przeczucie Petera było genialne. Konwencjonalne myślenie o kształtach ram zatrzymywało postęp.

Pozornie klasyczny kształt Aethos zapewnia sztywność lepszą niż jakakolwiek uprzednio zaprojektowana rama. Rury o małej średnicy w suporcie i sztycy siodełka są świetne, ale potrzebowaliśmy również rury górnej i dolnej o dużej średnicy, aby połączyć się z większą rurą czołową. Niemniej istotne są węzły: sposób w jaki rury przedniego trójkąta zbiegają się do mufy i obejmy sztycy. Ich kształt determinuje sztywność i stabilność pod obciążeniem. Najsubtelniejsza zmiana ich geometrii powoduje ogromne różnice w wydajności. Co zaskakujące, mniejsze znaczenie niż wcześniej zakładano, ma duża dolna rura w połączeniu z dużym suportem.

Myśleliśmy, że wiemy, jak oddziałują siły na ramę roweru, ale gdy rozpoczęliśmy próby, pomyślałem, „Hm, wszyscy myślą, że potrzebujemy dużej i grubej dolnej rury, aby utrzymać mufę suportu”. Ale patrząc jak się odkształca, pomyślałem „może chodzi o coś innego?” PETR DENK

JEDNO OLŚNIENIE

Ustalenie, co dokładnie się działo, oznaczało największy projekt symulacyjny, jaki kiedykolwiek przeprowadził Specialized. Zespół stworzył ponad 100 000 wirtualnych ram w całym spektrum projektowania. Na tym wirtualnym stanowisku testowym sprawdziliśmy sztywność suportu, sztywność główki ramy i sztywność ogólną — trzy kluczowe pomiary, które pozwalają nam przewidzieć, jak będzie jeździć rower. Ilość danych pochodzące z tych testów była tak ogromna, że jedynym sposobem ich przetworzenia były superkomputery.

PERFEKCJA TKWI W SZCZEGÓŁACH

„WYELIMINOWALIŚMY WSZYSTKIE WARSTWY SZTYWNOŚCI. ZAOSZCZĘDZILIŚMY 150 GRAMÓW MASY KOMPOZYTU.”

PETR DENK

Poznaj technologię

WYWRÓĆMY SCHEMATY DO GÓRY NOGAMI

Aethos nie jest lekki, bo usunęliśmy materiał ze ścianek, jest lekki, ponieważ odpowiedni kształt rury przenosi obciążenie i pozwala na usunięcie zbędnych warstw sztywności. Udało nam się wyeliminować tradycyjne warstwy sztywności, zmniejszając liczbę warstw niezbędnych do zbudowania roweru o 11% w porównaniu do Tarmaca SL6. Wykorzystując dłuższe, nieprzerwane warstwy, każde włókno jest strukturalne i znacznie zmniejsza wagę. Rama pracuje pod obciążeniem niezwykle płynnie, z łatwością zaliczając każdy test. Niższa waga nie jest jedynym profitem. Stabilność, przewidywalność i trwałość przekładają się na niezrównaną harmonię na drodze.

Efekt to odpowiedź na nasze pytania: klasyczny rower, który okazał się najlżejszą seryjną ramą pod hamulec tarczowy, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. I to ważne, że waga nie jest tym czymś, co decydowało w typ projekcie, ale jest przyjemnym skutkiem ubocznym, odkrycia jak produkować ramy z włókna węglowego.

Kształt ramy jest tym, co decyduje o większości osiągów roweru. Dzięki otwartości i dociekliwości, powstały rury o subtelnych, wydłużonych stożkowatych przekrojach – tak jak nasza strategia Continuous Curvature Design – zapewniające najwyższy stosunek sztywności do masy, jaki kiedykolwiek testowano. Obsesyjnie dokładni Niemcy z Instytutu Zedlera potwierdzili to w niezależnych badaniach. Od haków do ram aż po haki przerzutek, nie przeoczono ani jednego grama.
Gwarantuje to, że w kwestii ciężaru, jedynym dodatkiem do jazdy jesteś tylko Ty.

DOBIERZ KOŁA

Roval.

Więcej
DOBIERZ OPONY

S-works

Więcej
DOBIERZ KIEROWNICĘ

Roval Alpinist Cocpit

Więcej
DOBIERZ KASK

S-works

Więcej

JAZDA TESTOWA W SPECIALIZED WARSAW

Specialized Aethos Comp AXS.

Umów się na jazdę testową. Poczuj przyjemność na własnej skórze.

Poznaj naszą testówkę